Založ si blog

Dialóg Krčma I.

/ Stretnutie ukecaných deozlátov./

„Totalita následuje vždy, kdykoliv se soustavně sleduje cíl světa bez konfliktú nebo moci.“

John Gray, Al Kajda, a co to znamená být moderní. /Mladá fronta 2005, prekl. Milena Turner/

„Neviem, čo sa to na svete stalo! Začínajú teraz umierať takí ľudia, ktorí predtým nikdy neumierali.“

Julian Tuwim , /prekl. Vojtech Mihálik /

„…jednou příjde ten den, ten den, přestane pláč , stíhaní lidí  i slouha moci se zastydí, z hliněnej noh se kolos svalí, velikost malých se provalí…“

Svatopluk Karásek, Ten den

Krčma na neznámom mieste v neznámom meste v neznámom čase… Pri stole sedia niekoľký kamaráti na pive.

Robo: chápete čo sa tu deje?

Igor: ja nie, najprv si vás vypočujem a potom sa vyjadrím, lebo tu v krčme sa nič nedeje neobvyklé. Žiaden agent, pokiaľ sa niekto nedal naverbovať.

Rišo: stačí, že máš zapnutý mobil, už o tebe vedia kde si koľko tam si, o čom sa rozprávaš, aké reklamy ti budú vyhadzovať.

Boris:  No dobre vráťme sa späť, niečo chceš aj povedať, alebo sa pýtaš, len aby reč nestála?

 Robo:   Rišo čo si dosiahol, keď si sa dal zaočkovať? Si teraz lepší človek než mi? Čítal si si niekedy nejaké výskumy aj v inom jazyku než v slovenčine, alebo zloženie tej vakcíny, prípadné následky? Poznáš tu niekoho v meste kto na následky zomrel? Keď exneš dá niekto tvojej rodine náhradu škody, či odmenu z lotérie?

Rišo: asi nie, neviem či sa mi poistka na tento prípad vzťahuje. Ale zatiaľ som to prežil, problém je, že to je experimentálna vakcína a ľudia to nevedia, nechápu. Ale ja napriek tomu, že som to prežil nechcem, aby podstupoval to isté riziko ako ja, veď v dnešnej dobe je možno štatisticky väčšie riziko, že neprežijem vakcínu ako ten vírus, kvôli ktorému sa to robilo a aj keď mutuje tak sa nevyrába nová vakcína treba vyočkovať tú čo sa v obrovských množstvách už vyrobila a vytvoriť veľkú sieť zákazníkov, ktorým sa to bude v nejakých inováciách pravidelne podávať, nevyšlo to s chrípkou, tak tento raz možno áno a keď to vyjde tak získajú obrovské bohatstvo a tým pádom asi aj moc, veď niekto bude chcieť platiť volebnú kampaň, asi som naivný.

Boris:  Ale majú reklamu zadarmo a ešte im naháňajú vystrašených zákazníkov, ktorý si myslia, že získajú slobodu. Peniaze daňových poplatníkov vyhradené na lotériu mali  slúžiť ako fond pre pozostalých a Riša po očkovaní, bolo by to určite rozumnejšie a spravodlivejšie, mali byť pre takých čo sa získania imunity nedožijú, alebo ich táto skúsenosť ukráti na živote. Lenže kto to zistí, a keď  aj kto to zaznamená? Myslíš, že sa ich bude niekto namáhať pitvať, aby tým odradili druhých, či zastavili proces doživotného očkovania na niečo čo ťa možno dnes už ani neohrozuje. Nikoho nezaujíma očkovanie rizikových skupín, tie sa už tak veľa rokov nedožijú, keď má niekto nad sedemdesiat, tam to môže byť potrebné a prevažujúce riziká, ale zaujímavý ako zákazník sú mladý, deti, tie budú možno očkovateľné ešte desiatky rokov aj keď to dnes vlastne nepotrebujú, ale niekedy treba začať, spraviť z toho rituál.

Igor: podľa mňa lotériu vymyslel niekto, kto si myslí, že ho za to očakávanie výhry budú milovať všetci, len preto, že mohli vyhrať. Nehovoriac, že množstvo ľudí sa nedokázalo ani nemohlo zaregistrovať. Mali byť všetci zaočkovaný pod nejakým kódom zaregistrovaný automaticky, aby neboli vylúčený tí čo sa nemajú, kde registrovať, alebo nemajú prístup k informáciám. A je to celé nakoniec bordel, lebo sa platí reklama a motivuje sa na kúpu produktu firiem, ktoré si to majú robiť sami a malo sa to od nich požadovať, videl si čo robia ich akcie na burze, aké majú tržby, ale politici sa správajú ako keby sa vývoj  a výroba vakcín robili za almužnu, ktorá potrebuje sponzora. Ale nečudo, keď ich vedenie pandémie odborníkmi je jak práca vrátnika, otvoríš, zatvoríš, vypneš, zapneš, skontroluješ, skontroluješ, zavrieš, nasadíš, dáš dol, sprísniš podmienky, len, aby si mohol potrestať, tých čo ti nerobia po vôli… mohla by to robiť aj moja matka, ešte vie aj navariť. A pán Boh vie, kto je vlastne chorý, aký to má pre mňa význam, že je niekto pozitívny, keď sa na mňa neusmeje a vlastne mu nič možno ani neni.

Robo: Dohovorím, keď dovolíte. Pokiaľ tomu chápem správne tak jediné čo si dosiahol Rišo navyše tak ťa aj tak kontrolujú na hraniciach, ale keď už cez ne prejdeš tak nemusíš ísť namiesto nás do karantény, ale môžeš ten vírus slobodne šíriť ďalej, aby sme sa mi zľakli a zaočkovali. My sa musíme testovať, takže stále sa bude hovoriť, že len nezaočkovaný sú nakazený, ale v iných krajinách vedia, že to neplatí, čítal som to, nakaziť sa a prenášať môže aj zaočkovaný, veď to je to isté asi ako s chrípkou, dostaneš nový kmeň čo si ešte nemal, nebol naň zaočkovaný, hotovo. Tak vlastne ťa len udržiavajú ako očkovaného vo falošnej nádeji, klamú ťa.  A aj tak po tebe chcú, aby si nosil rúšku a všade ako si tak môžeš budovať imunitu keď žiješ ako v skafandri a načo si sa očkoval potom? Ako sa zdá, tak sa o nás nemusíš moc báť, lebo ten kto sa neotestuje sa asi nemá čoho báť, lebo si ani nevšimne, že si sa nakazil, jeden historik hovoril, že v stredoveku, by si takúto pliagu ani nevšimli. Pokiaľ človek nemá dosť iných chorôb ako obezitu a cukrovku a vyšší vek, či nejakú panickú poruchu a problémy s dýchaním a nedostatok vitamínov, tak myslím, že zďaleka nemá dôvod na paniku a môže to s kľudom prechodiť, veď aj to je vlastne forma očkovania. Poznám dosť ľudí čo to mali a aj tých chcú očkovať a musia mať lepšiu imunitu jak z tej vakcíny. Po prekonaní moru si už na mor nezomrel.

Rišo: ale moja žena sa nechce dať zaočkovať týmito neoverenými vecami, ani tu nie je žiaden výber, tak nech som spravodlivý na dvoch prstoch  spočítam, si hodíš mincou. Hlavne politikom vôbec nejde o ľudí, oni len ochutnali moc  a spájajú sa tým aj slušné príjmy a dnes  tu nemáme volebné obvody ako v iných krajinách, takže ktokoľvek  zvolený sa zodpovedá ľuďom v tom obvode za to čo robí, teraz sa ti môže stať, že je celá strana z celého mesta, ešte možno aj z jednej rodiny. My sme len pre nich dobytok čo vie hodiť lístok do urničky, alebo poslať poštou to sa ľahšie falšuje ako sa vo svete ukazuje. Nemali by voliť ľudia zo zahraničia poštou, keď chcú voliť nech prídu sem, zbytočne nám tu svojimi hlasmi robia problémy. No pochopte musel som sa obetovať niekto musí chodiť do roboty a navyše chodím  do zahraničia a v kuchyni ma bez toho nenechajú ako cudzinca. No áno mohol by som zmeniť robotu. Možno nás tu niekto nahral, tak nás začnú sledovať ako protištátne živly, alebo nás rovno preventívne  zajtra zabásnu.

Boris: mne je z toho tu dosť blivno, akože chodím do kostola sem tam, ale od zákazu potratov, namiesto toho, aby spravili dostupnejšie tabletky a nezašlo to tak ďaleko a myslím si že bývajú vážne dôvody u žien a neželané nechcené deti, môžu zažiť na svete peklo. Od hádok o potratoch a kedy sa začína život sa prepracujú k šíreniu gendru a upozorneniu  detí o možnosti prerábania pohlaví na školách. Tak potom si povieš, že chcú viac detí, aby z nich narobili potom pokusných králikov, zamestnancov nadnárodných firiem, lebo tými lockdownami zlikvidoval a opatreniam a nepremyslenou zelenou politikou likvidujú malých a stredných podnikateľov, ničia strednú triedu, ta je otrokom úverov. Neziskovky pripravujú mladých ideologických sfanatizovaných školiteľov pre naše deti, aby ich scitliveli spravili z nich budúcich konsomolcov, alebo pacientov psychiatrických kliník, možno členov budúcej nomenklatúry,  vyškolia ich ešte aj za európske peniaze a peniaze daňových poplatníkov čo o tom ani netušia a nikdy s tým nesúhlasili a ani nechcú a ešte títo neželaný školitelia  peniaze dostanú aj od toho chlapa z Ameriky čo sa možno hanbí za svojich predkov a nenávidí Európu. Študentov budú školiť ako školiť a vnucovať sa na školy a do hláv tam tlačiť tie svoje bláznoviny, že muž neni muž a žena neni žena a manželstvo neni manželstvo a chcú, aby znamenalo niečo iné než to zaužívané slovo, najradšej také , aby sme tomu nerozumeli, také čo nezodpovedá pôvodnému významu. Keď slová strácajú význam my strácame slobodu, myslím, že Konfucius to povedal. A navyše chcú sem pustiť cudzincov, čo nemajú radi homosexuálov a navyše samých chlapov, čo už samo pôsobí, že sem púšťajú armádu v civile to už fakt vyzerá, že chcú, aby sme sa aj my obrátili, prípadne na útek. Otvárali neznámym utečencom pokiaľ nevedeli o koho ide mestá? A pustili ich do toho mesta v takom počte, že ho mohli ovládnuť a dobiť? V niektorých krajinách im podpaľujú kostoly, nemajú úctu k Ľudskému životu a tisíc ročnej histórii práci a dielu predkov a krajšie staršie než tie naše horia, lebo im nechcú predĺžiť víza a neviem čo ešte. My si tu zatiaľ žijeme ako v bavlnke.

Rišo: vrátim sa k téme, že hlavne sa politici natáčajú ako si to pichajú a to mi dosť lezie na nervy.

Robo: tak nekukaj telku, ja nemám a mám pokoj aj tak ťa chcú len manipulovať, keby v Nemecku nemali rozšírené rádiá tak sa ani Hitler nedostane k moci, len ich v tej dobe mali najviac v celej európe.

Rišo: máš asi pravdu. Len ešte som vám chcel povedať  aj na moju obhajobu, že som taký nezodpovedný, že s mojou skutočnou ženou sme mali svadbu aj v kostole a čakáme, ale bojí sa, že by to mohlo mať  iné vedľajšie účinky a ja by som sa vy trkvasi nedal tiež zaočkovať keby som vedel  že mám robotu inde a navyše ma tam zaregistrovala ona a nakoniec jej bolo jedno čo mi pichnú, ale dosť ma znervózňovalo, že chcú pichať dvakrát, na prvý krát neumreš a ešte máš ísť riskovať znova, keď to prežiješ.

Igor: no ale sa môžeš zahlásiť do súťaže a získať peniaze, prípadne ona a získať nový pass, nestačí im, že máš mobilný telefón, zaočkovaný k tebe budú mať väčšiu dôveru, budeš konečne pre nich človek čo ich nemôže, alebo dnes už asi aj môže nakaziť, len sa o tom nesmie hovoriť, problém ako keď si nebol z robotníckej rodiny. Bude sa vedieť kam ideš a kvôli čomu, ale možno len dočasne, lebo  sľuby sa sľubujú, blázni sa radujú. Budeš potrebovať mať pri sebe vždy mobil, už nebudú len policajti tými vyvolenými vedieť čo si zač, ale hocijaký človek stojaci vo vchode či na kase a budú vedieť kto si a čo si a poslať ťa do prdele. Koľko ľudí si vychutná, že ti môžu vládnuť aspoň na ten moment, bez dostatočného právneho zdôvodnenia, niekto im povedal. Celkom depka, ale aspoň ti nevytetujú číslo, veď načo keď sa nevzdáš svojho mobilného miláčika, nevedel by si čo sa vo svete deje. Ale si proti tomu všetkému asi bezmocný ako obyčajný človek.

Rišo:  Ja už som potetovaný tak je neskoro. V base už nebudem musieť, lebo je otázka času, kedy budú chcieť zatvárať spochybňovačov, najprv samozrejme len pokutovať, neposlúchneš výstrahu, dvakrát a súd a ideš, potrebujú loajálnych sudcov, spraviť zločin z toho čosi len myslíš, z toho, že si niekto myslí, že si škaredo na neho pozrel a že ho nenávidíš. Za nevyslovené myšlienky dať ako dôvod pre zatknutie,  vtedy sa ľahko zatvára. Spravia z toho ľudské právo, že si nikto o nikom nemôže nič zlé myslieť a sme v prdeli. Ale je nás veľa tak ešte máme šancu s tým niečo spraviť.

Robo s úsmevom, žartom: vás kto platí vy magori, že máte takéto reči? Myslíte si, že tým získate, že budeš kontrolovaný kam sa pohneš, pred časom sa tu riešilo GDPR a dnes to nikoho nezaujíma, kto chráni tvoje osobné údaje, keď zrazu bude chcieť na každom vchode niekam kam chceš ísť niekto cudzí, nie či si zdravý, ale či máš za sebou prechodové rituály podriadenosti vírusovému systému.

Igor: ešte nie je jasné kedy budeš kontrolovaný, len keď bude nebezpečná situácia vraj.

Rišo: to určí  úradník, lenže o čo sa bude opierať? Cesta do pekla je dláždená dobrými úmyslami, podľa mňa skôr predstieranými dobrými úmyslami. Predhodia ti nejakú ideu spásy a ty po nej skočíš a nerozmýšľaš, proste len veríš, nepreveruješ si veci, lebo poznanie spôsobuje bolesť.

Robo: hovoríš mi z duše. Môžeš sa o mňa oprieť.

Rišo: o počasie? Igor ty si sa prihlásil na očkovanie, až keď sa už nedalo.

Igor: Chcel som mať kľud tu s ľuďmi v podniku, vieš aký sú. Ale už sa tým nedá očkovať a nemôžeš s tým nikam ísť. Ale tvrdím im, že som nech mám od tých fanatikov pokoj.

Rišo: veď tu okrem teba a mňa sú všetci zaočkovaný tak akurát fiktívne, alebo to prekonali ako predavačky, no nikoho to nezaujíma, lebo počúvajte toto nechápem tie sestričky, a vojakov, že ich chcú nútiť. A zistil vôbec niekto či majú tie protilátky, bral im niekto krv? Overoval si niekto, či tým náhodou neprešli, skôr s istotou, robil im niekto testy? Toto je najväčšie poníženie obyvateľstva od druhej svetovej vojny, keď sme nebránili hranice a potom sme tu nechali zvíťaziť bez boja komunizmus. Môžem nosiť nafukovačky leda tak po dvore.

Robo: lenže podstatnejšie je kto ho bude obmedzovať ten Igorov úrad, aby neblúznili tam tí ľudia bažiaci po pozícii, kedy budeme v ohrození, to by sme nemali byť len tak vydaný na pospas tomu kto sa ako vyspí. Celý ten nový  pass je len na mlčanie jahniat. Pokiaľ má koalícia moc určovať zákony a nedodržiava žiadne dohody, volebné sľuby  voličom, ktorý by ich vedeli odvolať, tak sa stratila väzba, zodpovednosť, sme sa vydali na pospas stranám, súhlasím s Rišom. Dnes to nie je čo poslanec to okres, čo by sa ti zodpovedal, že ho stretneš na ulici, napíšeš mu a vieš, že ovplyvní to či ho budeš voliť , keď ťa ignoruje aj keď si mohol v skutočnosti voliť niekoho iného tak vie, že v budúcnosti možno jeho. Ľudia majú pud ku zlu tak potrebujú mať zábrany.

Boris prichádza ku stolu svojich kamarátov: čaute chalani, ja od toho dávam ruky preč čo tu rozoberáte a radšej si vypijem pivo, kto mi objedná? Už som sa objednal na prvú dávku, ale skôr sa asi pozvraciam z toho celého aj keď si zapnem bezpečnostný pás,  z tej naivnej propagandy pre debilov a to napodiv obzvlášť pozitívne reagujú vysokoškolsky vzdelaný z veľkých miest, ovládajúci jazyky a berú rozumy od novín, ktoré neuvádzajú zdroje. A vlastne nechápem prečo by som to mal robiť, pichať sa, keď ten priebeh je taký mierny, radšej pichám, ja som ešte mladý a navyše neuveríte u nás vo firme bolo viac ako 70% nakazených, tak si moc neviem predstaviť, že som to nemal aj ja. Či si viac neublížim, keď sa budem zbytočne očkovať a navyše chcú , aby som bol dva krát. Radšej sa budem naparovať. Keď pôjdeš k doktorovi ešte niečo dostaneš a oni vlastne nie sú, vymierajú.

Rišo: ja ti vysvetlím výhody. Dal som sa zaočkovať, lebo som niekedy pomaly pendler, nestačí im test od môjho zamestnávateľa, alebo že by mi spravili na hraniciach za lacnejšie, či zadara. Vládne tu mamon. Dal som sa zaočkovať aj tak musím chodiť jak somár, s rúškou všade a tvrdia mi, že nie som prenášač, lebo zaočkovaný neprenášajú vraj ani cez hranice, také dobré majú sliznice. Nie som ani riziková veková kategória a strašia ma stále  a chcú, aby som  dal očkovať svoje deti a naznačujú, že ich nepustia ani do školy, ale ja nie som tak debilný, že si neviem porovnať koľko zomrelo detí a koľko ľudí vo vyšších vekových kategóriách s chorobami, ja viem kde to ktorý úrad zverejňuje a dá sa to stiahnuť, ale trapné je keď to niekomu ukážem, tak sa tvária ako keby som si to vyrobil sám, lebo do médií sa to nedostane. Očkovanie je vraj ako, keď si dáš sladkosť v potravinách bez ihly a tá je ešte nebezpečnejšia vraj. Čo si musia myslieť o ľuďoch?

Robert: mňa skôr serú tie nepostavené nemocnice. Keď máš chrípku rozhoduje po návšteve u neho lekár či si chorý, teraz  pre zmenu test. Test, ktorý nie je zadarmo a nevie určiť, či si chorý, to je na tom najabsurdnejšie. Zdravý ľudia sa musia mesiace vystavovať nezmyselnému testovaniu, ktoré len zvyšuje šancu, že sa stretneš s niekým nakazeným, kto sa cíti zle a ty ideš somár tam, len, aby si mohol ísť do roboty, ale môže ťa zamestnávateľ vôbec k niečomu takému nútiť? No nie, lebo porušuje zákon pokiaľ sa nemýlim a nezmenili to. Ale ideš ako teľa a posadia ťa na miesto, kde pred ani ne minútou niekto kýchol po tom čo sa mu špárali v nose.

Igor: ja sa v tom nechcem moc rýpať, ale akou slobodou je vakcína, keď schvália ten pass a príde neustála potenciálna kontrola, veď ja si už pripadám, že som v Ázii, inej kultúre.  Po našom podáš čertu prst a on ti vezme celú ruku. A pokiaľ nie som riziková skupina prečo sa mám očkovať trikrát a neviem koľko ešte krát. Dokedy sa bude musieť ešte premorovať asi pokiaľ to bude finančne pre niekoho prínosné a politikom bude pripadať, že získajú hlasy za domnelú záchranu národa  a nemocnice vyzerajú jak za komunizmu.

Boris: vy sa tu rozprávate sami so sebou či čo? Mne to príde dosť husté, že ťa v niektorých krajinách  zatknú, zmlátia, keď ideš protestovať proti  povinnému očkovaniu  a passom, ale môžeš ísť týždeň pred tým vyjadriť podporu  dúhovým priateľom a nič ako keby oni všetci chceli  byť aj zaočkovaný a dodržiavali odstupy.

Rišo: ja sa musím ísť z toho prespať, dal som sa zaočkovať a som aj tak druhoradý občan, skáču my po hlave a chcú ma kontrolovať, ešte mi chcú zaviesť aj digitálnu menu a vytiahnuť mi hotovosť z peňaženky, nehovoriac, čo plánujú hovoriť mojim deťom pokiaľ som ja v práci, v škole.

Robert: ale zober si, že sa celé toto deje a ty nevieš kto zomrel, aký mal vek, aké choroby atď., ale strašiť ťa budú ďalej, lebo strach to je nástroj moci.

Igor: ale ja mám nárok to vedieť, ja platím dane  a z tých sa platia tie ich experimenty, toto nie je detská hra aj keď nemusí byť každý kto je pri moci zrelý po psychickej stránke.

Boris: lenže ako ich donútiš k zodpovednosti? Poprosíme ťa Mariška ešte jednu rundu, keď už ideš okolo, vidím, že si udržiavaš odstup.

Igor: a kam ste strčila môjho miláčika Veroniku?

Rišo: nášho miláčika Veroniku, veď ona je vo veku, keď má ešte dobrú imunitu, určite by so mnou súhlasila.

Mária založí  ruky v bok bojovne: pokiaľ mi tu nekýchate a nesmoklíte, vidím, že nie ste chorý, že na vás niečo leze a nepotrebujem na to byť ani vaša obvodná doktorka a robiť vám tu nejaké testy. Tak tu nebudem posielať nikoho domov a je mi jedno či ste zaočkovaný, alebo nie a či máte dáke pasy, lebo pokiaľ nedostanete svoju dávku, tak to môže pre nás všetkých dopadnúť zle.

Robert: zakašlať môžem?

Mária: kašel viem u fajčiarov pochopiť a poznám ten fajčiarsky za tie roky.

Rišo: vieš možno už sem nebudeme chodiť, keď zakážu rozprávať.

Igor: no možno pôjdeme aj sedieť.

Boris: ale ty predsa prehmatávaš pod stolom, či tam nie sú odposluchy.

Mária: odposluchy máte všetci vo vrecku, ja nechápem prečo to nosíte so sebou furt, hodinky máte aj na ruke a aspoň vám ženy nemôžu vyvolávať, keď to nemáte pri sebe a navyše vás nik netrasuje. Ste na tom všetci závislí na tých krabičkách.

Rišo: poprosím vodu, robíš mi šok.

Mária: koho tu môže napadnúť piť vodu?

Robert: v kostoloch už robia menné zoznamy návšetvníkov.

Robo: No zbohom. Cirkvi asi prispeli k pádu minulého režimu  podľa nich viac než krčmy. Asi v tom sčítaní pre cirkvi nedopadli dobre čísla ohľadne veriacich.

Mária s úsmevom: no myslím, že do krčiem chodí viac ľudí, tak preto nám zatiaľ dávajú pokoj, ale keď som vás počúvala, tak neviem aká kontrola sem tento týždeň príde po vašich rečiach. Bol tu taký jeden čo si zapisoval.

Igor: nestraš.

Dialóg pred krčmou

13.04.2022

Dialóg 2. / Dialóg z nedávnej dávnej minulosti. Dialóg skupinky delozlátov a konšpirátorov a ich už možno zaočkovaných kamarátov. / „Páni vzdelanci nepochybia (…) nepochybia, keď budú moje myšlienky považovať za úplne smiešne, alebo urobia ešte lepšie, keď sa ich rozhodnú ignorovať. Viete prečo? Lebo hovoria, že nie som človek z odboru.“ Johann [...]

2. o čo tu ide?

11.11.2021

„ Všetkých mužov dejín nechám ďaleko za sebou. Nech som najväčší, aj keď celý nemecký národ pri tom skape.“ Adolf Hitler Theovi Morellovi svojmu osobnému lekárovi , z knihy Totálne opojenie, Norman Ohler, /Ikar 2016,/ „ Smíme doufat v revoluce, jejichž cíle jsou realistické, ale nikoliv v utopie. Smíme doufat v lidskou slušnost, ale naše [...]

O čo tu ide?

19.09.2021

Nekrič hop, ani keď preskočíš. Najprv sa pozri, do čoho si skočil. Julian Tuwim „Sprísňovanie trestov je len márnym pokusom obmezených hláv terorom si vynútiť úctu k zákonom.“ Jean Jacques Rousseau Už sme zistili, že nestačí, že človek dovolenkuje na Slovensku, ale už bez testu očkovania, či oficiálneho prekonania, nemôže ani pomaly dovolenkovať. Poznám [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 17235x
Priemerná čítanosť článkov: 4309x

Autor blogu

Kategórie